Powiatowa Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
 w Otwocku

Oferta

 

Nasza placówka zajmuje się:

 

Diagnozą:

  • odchyleń i zaburzeń rozwojowych u dzieci
  • funkcjonowania dydaktycznego dzieci i młodzieży
  • zaburzeń mowy dzieci i młodzieży
  • zaburzeń w zachowaniu i trudności wychowawczych
  • predyspozycji psychofizycznych przy wyborze zawodu
  • dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionych
  • przetwarzania słuchowego (NEUROFLOW)

Terapią:

  • terapią psychologiczną dla młodzieży
  • terapią rodzinną
  • terapią logopedyczną w formie zajęć indywidualnych i grupowych z dziećmi i młodzieżą
  • terapią pedagogiczną dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce pisania i czytania
  • terapią pedagogiczną dla dzieci z trudnościami w nauce matematyki
  • prowadzimy zajęcia psychomotoryki
  • prowadzimy stymulację rozwoju małych dzieci
  • prowadzimy zajęcia z technik wspomagania uczenia się

Doradztwem:

  • udzielamy porad i wskazówek nauczycielom, rodzicom, młodzieży i dzieciom
  • pomagamy uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery

Profilaktyką:

  • popularyzujemy wiedzę psychologiczną, pedagogiczną oraz logopedyczną, zgodnie z potrzebami środowiska
  • prowadzimy różne formy pracy z grupą metodami warsztatowymi, między innymi "Szkołę dla rodziców i wychowawców", „Metodę dobrego startu”, zajęcia dla dzieci zdolnych

Opiniowaniem:

  • wydajemy opinie w sprawie przyjęcia ucznia do szkoły ponadpodstawowej z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kształcenia ze względu na stan zdrowia
  • wydajemy opinie w sprawie przyśpieszenia lub odroczenia obowiązku szkolnego
  • opiniujemy dzieci i młodzież z zaburzeniami w zachowaniu i trudnościami wychowawczymi
  • opiniujemy dzieci i młodzież z  odchyleniami rozwojowymi
  • opiniujemy dostosowanie wymagań edukacyjnych w stosunku do uczniów, u których stwierdzono deficyty rozwojowe
  • opiniujemy w sprawach zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki

Orzecznictwem:

  • do kształcenia specjalnego
  • o potrzebie nauczania indywidualnego
  • o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju